En bloggkapning

Eftersom uppdateringarna lysser med sin frånvaro så tar jag mig friheten att utan tillåtelse kapa bloggen och blogga lite. Följande inlägg innehåller ingen kronologisk ordning.
Golvet på ovanvåningen kändes ju ganska så träigt. Det måste man ju kunna göra något åt.
Mamma Högg tag i en pensel och började måla.
Först såg det ut så här. Och efter några strykningar till och laserpass och kilometer av blyertssträck och en och annan svordom.
Blev det rutor.
Och plötsligt var det ett alldeles nytt golv! Men ta det lugnt nu. Än är det inte klart, men som en liten cliffhanger så sparar jag det till ett senare inlägg.
 
På tal om golv. När somliga tar till en mjuk fin pensel för att få fason på golvet så fanns det ett annat golv som fick en helt annan behandling.
Gamla stallet.
Vi bytte ut penseln mot den här och började med glatt mod att bila upp betonggolvet.
Och vi bilade. (fast just på den här bilden håller jag en kamera)
Och så bilade vi
Stenarna vi bilade upp körde vi i väg med traktorn.
Sen bilade vi lite till.
Och lite till.
Sen hyrde vi en grävmaskin till skiten. Någon måtta får det allt vara på slitet. Sen när det var klart så lades det golvslinga. Stiligt va? Och absolut inga problem i regn och snålblåst. nejdå. men nu ligger den där.
Ett ställe som inte skall ha någon golvvärme är vedboden.
Först mäter man lite.
och sen vips så står den där
Tada.
Fantastiskt när läsarna själva gör inlägg i bloggen för att det skall hända något.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hilda

ÄNTLIGEN!!

Svar: Ser ut som om jag får kasta ut ett inlägg till.
stolleprov2.blogg.se

2012-11-14 @ 21:11:04
URL: http://vildamildahilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0